Smeg STA6143

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Smeg STA6143 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Realmorre 11-05-2013
Geschreven voor: Smeg STA6143

Na 3 jaar is het haakje van het onderste rubber afgebroken en lekt het apparaat als een zeef. Ook gaat bij sommige wasbeurten ineens de deur open en is de besturing zeiknat. Soms maakt ie dan de wasbeurt af, maar het komt vaker voor dat hij stopt en dan kun je programma opnieuw starten...

Smeg doet niets aan dit probleem, dus voor ons een ander merk. Dit maal voor Ariston gekozen.

camei 18-12-2010
Geschreven voor: Smeg STA6143

Ik snap de voorgaande beoordelingen niet. Alles doet het goed, alles is verstelbaar, deur gaat niet uit zichzelf open en borden vallen niet om. Verder is hij stil. Een prima machine.

Sarge 24-07-2010
Geschreven voor: Smeg STA6143

Deze machine nu een maand in gebruik.

Ik ben het niet eens met de voorgaande reviews. De borden e.d. vallen NIET om als je de machine gebruikt zoals het hoort. Er zitten verstelbare toevoegingen in om de borden vast te houden. Daardoor is de vaatwasser beter in te delen en aan te passen op wat je aan vaat hebt. Bijvoorbeeld voor als je alleen maar grote vaat hebt en geen borden.

Het mandje voor het bestek had voor mij wat beter gemogen.

Het bovenrek komt er vrij gammel uit. Doet goedkoop aan, ondanks dat dit verder nog niet tot problemen leidt. Hierdoor krijgt hij voor mij een minder cijfer voor duurzaamheid.

Vaatwasser na de was beurt wel openzetten anders blijft er teveel condens neer slaan op de vaat en blijft de vaat nat. Als je het wel doet is de vaat ook echt droog.

Wassen doet hij verder erg goed en erg stil!

jvervoorn 21-06-2010
Geschreven voor: Smeg STA6143

Wat een verschikkelijke machine is dit!
Borden vallen constant om; automaat opent vanzelf na dichtklikken; werd er gek van.
Na drieeneenhalf jaar irritatie ben ik per ongeluk op de deur gaan staan; er was weinig druk nodig om het scharnier te laten knappen.
Eindelijk kon ik mijn Bosch bestellen; heerlijk!

sli01 31-07-2009
Geschreven voor: Smeg STA6143

in okt 2009 woning gekocht met alleen smeg apparaten. De woning is in juni 2008 opgeleverd en de keuken is daarna ingebouwd. De vaatwasser is nu al kapot. Navraag bij Smeg helaas geen garantie want de garantie is niet overdraagbaar op de nieuwe koper van het huis. Het feit dat de machine net twee jaar oud is doet niet ter zake. Meteen een siemens gekocht en keurig laten plaatsen. Voor ons geen smeg meer. Zodra de rest van de apparaten kapot gaat direct vervangen voor een echt merk. Zal niet lang duren verwachten wij.

Defmin 24-03-2009
Geschreven voor: Smeg STA6143

Goeie vaatwasser! Ondanks het negatieve gedeelte van de reactie hierboven, toch maar besloten de SMEG 6143 aan te schaffen.
Voor het bestek is een apart mandje geleverd en de borden kunnen gewoon vastgeklikt worden zodat ze niet omvallen. Bovendien kan de bovenste korf in hoogte versteld worden.
Misschien had het drama voorkomen kunnen worden als de handleiding gelezen was. Ben ook benieuwd waarom mijn voorganger een 4 voor de duurzaamheid heeft gegeven. Ik heb er in ieder geval geen spijt van de aanschaf.

MoosW63 12-12-2007
Geschreven voor: Smeg STA6143

Na mijn Bosch afwasmachine die 11 jaar trouwe dienst heeft verricht ben ik toch gezwicht voor de Smeg met zijn vele mogelijkheden. Maar dat is een vreselijke tegenvaller geweest. Borden vallen om passen gewoon niet, theelepels en messen moet je bovenin plaatsen. Longdrinkglazen kunnen niet op een normale wijze erin worden gezet. Kortom een groot drama.